beelden vangen. vereeuwigen. spelen met een woord achter het beeld.

Over School in Beelden

“Life is like a camera.
Just focus on what’s important and capture the good times,
develop from the negatives and if things don’t work out,
just take another shot.”

Hoi!

Mijn naam is Ronald Heidanus.

Ik ben innernemer en onderneem, een denker, doener en doorpakker. Door al jaren de verbinding te maken tussen mijn ‘werk’ en het ‘leven’ heb ik mijn ware passies gevonden. Als groepsleerkracht, mentor en ondersteuner binnen het (speciaal) onderwijs probeer ik anderen te inspireren en motiveren: kinderen, ouders, collega’s en wie zich geraakt voelt door mijn verschillende uitingsvormen.

En ik schrijf, ben een beginnetjesmaker, een detailgenieter, andersomdenker, opvoedingsoptimist en maak alles graag zichtbaar. Het liefst verwonder en geniet ik van alles dat op mijn pad komt. Neem hier ook de tijd voor. Het proces voor product. En dit proces leg ik graag vast in tekst én beeld*!

Deze site is ontstaan als nieuw idee. Een challenge van een jaar lang (schooljaar 2015-2016) voor mijzelf: iedere dag op mijn werk een beeld; sChOOL IN BEELDen.

Concreet: bewust in het moment blijven, de waan van de dag links laten liggen. Kunnen genieten van het proces van leren en ontwikkelen. Want door in het moment te blijven bij alles wat ik doe, ontstaan er onvergetelijke situaties en ervaringen! De grootsheid in de details.

Beelden vereeuwigen herinneringen. Beelden leggen flow vast. Beelden prikkelen de magie van creativiteit. ‘Weten’ wanneer een beeld klopt. En. Soms zegt een beeld meer dan duizend woorden, soms ondersteund door een woord of woordenstroom van ervaringen.

Geniet & verwonder!

 

* Wil je een foto publiceren op je site, magazine of gebruiken in een presentatie: neem even contact met mij op! Dat kan door een mail te sturen, een bericht via Facebook of Twitter en je kunt me bellen als je een persoonlijk beeld zou willen.

leren & ontwikkeling

09 mei 2016
Telefoontje gezond
Wanneer de zomer in zicht is. Wordt in de media vaak de mobiel weer van stal gehaald. De mobiel, die doet denken aan haar. De dame met nul motivatie voor leren. (De context: cluster 4, kader, leerjaar 2). Maar iedereen wil leren toch? Via haar interesse -haar telefoon- leerden we samen ‘n modus vinden. En heropvoedde zij zichzelf. Met de telefoon nabij. Maar wel uit tijdens het werken.

16 maart 2016
Kar
Buiten spelen en een frisse neus.
Hij kijkt me aan,
wenkt met zijn hand.
Lacht als ik aan kom lopen.
Duwen is wat ik doe.
Soms is taal niet nodig,
om in beweging te komen.

29 januari 2016
Maakbaar
Een blik van bovenaf op hem.
Hij in de weer met meer.
Zijn creatie is zijn vervoer.
Over grenzen zijn houding.
Gedrag als communicatie.
Geen blik waardig soms.
Zijn blik als spiegel fluistert:
Tot ik mijn scherpe kanten,
zelf heb omgebogen!

in ontwikkeling

Deze pagina wordt met de tijd aangevuld en geactualiseerd. Voor alle beelden van ooit, ga naar School in Beelden op WordPress.