Traject co-teaching
- HET ZELF DOEN MAAR NOOIT ALLEEN -
Co-teaching
Het coaching-on-the-job-traject co-teaching is speciaal ontworpen voor onderwijsprofessionals die zich vrijer willen voelen in hun dagelijkse onderwijspraktijk. Professionals die willen leren focussen op wat hen te doen staat, terug naar de essentie van onderwijzen. Werken vanuit passie en levenslust. Leven vanuit eigenaarschap over jezelf en de keuzes die je maakt.
Dit traject levert je nieuwe inzichten op waardoor je vanuit je beste zelf anderen inspireert! Jouw beste zelf voorleeft wat jij in de wereld wil zetten en daarmee draag je direct bij aan gelukkige kinderen.
Binnen jouw onderwijspraktijk loop je steeds vaker aan tegen de dagelijkse werkelijkheid. Een werkelijkheid waarin het voor jou steeds lastiger wordt om te laveren. Zelfs het opstaan om naar je werk te gaan gaat steeds lastiger. Je beseft jezelf dat je worstelt binnen een of meer van de thema’s hiernaast.
Het zou zo maar kunnen dat je het gevoel hebt dat je jezelf steeds verder aan het ingraven bent. Dat alles om je heen zich als los zand verspreid. Het gevoel de grip kwijt te raken.
En nu ben je op het punt gekomen dat je gericht op zoek wilt gaan naar oplossingen.
Omdat ondersteuning en begeleiding je helpt om:
- beter grip te krijgen op ontwikkeling van de kinderen;
- achter gedrag te leren kijken en het verhaal van ieder kind te kennen;
- groepsdynamisch de juiste interventies in te zetten, ook in de ogen van de kinderen;
- te begrijpen hoe jij bijdraagt aan het gevoel van veiligheid;
- regie, of noem het verantwoordelijkheid, te nemen om dat te doen wat de kinderen nodig hebben om (maximaal) te ontwikkelen;
- eigenaarschap te nemen over jouw onderwijspraktijk, want leerkrachtleiderschap stelt jou in staat om alleen dat te doen waar jij direct invloed op hebt.
Je bent op zoek naar jouw persoonlijke vraagstukken. Op zoek naar inzichten en uitzicht. Van los zand naar opnieuw in lijn komen met jezelf, de ander en je omgeving. Dit verlangen, je persoonlijke ontwikkeling en jouw proces zijn hiervoor de ideale voedingsbodem. De toolbox die je bezit, evenals je intuïtief potentieel is bedekt geraakt onder een sluier van controle, perfectionisme en misschien zelfs wel angst. Je wilt hernieuwd contact maken met dit potentieel. Je wilt jezelf opnieuw vrij voelen in de keuzes die je maakt.
- HERKEN JIJ JEZELF IN HET BOVENSTAANDE OF WIL JE EEN UITDAGING AANGAAN -
Persoonlijke coaching
Samen pakken we de bezem op! Het zand dat is verspreid en als een deken over jouw nieuwe werkelijkheid ligt, vegen we bijeen. We analyseren en reflecteren. Ik luister, vraag door, schuur en ontsluier. Evenwaardig en veiligheid als als belangrijkste pijlers. Polijsten is wat je zelf doet. We delen kennis en ervaringen. We doen dat wat nodig is om jou als onderwijsprofessional sterker te maken. Je leert vertrouwen op jouw innerlijk kompas.
Ik geloof in jouw potentieel en dat dit potentieel bijdraagt aan het ontsluieren van de mogelijkheden, talenten en gaven van jezelf, maar ook van leerlingen, studenten, collega’s en ouders. Jij bent een verbinder in het geheel!
Persoonlijke coaching heeft als doel in het proces van onvoorwaardelijke steun te zijn. De ondersteuning levert preventieve, duurzame en passende inzichten, mogelijkheden en waar nodig oplossingen op. Vraagstukken worden afgestemd op wat jij nodig hebt.
—–
Startsessie/kennismaking
Vier coachsessies van 1,5 uur
Tijden en tempo bepaal jij
Co-teaching
Naast persoonlijke coaching is co-teaching een mogelijkheid. Speciaal aan deze manier van werken is dat het jou als onderwijsprofessional in jouw ondersteuningsvraag versterkt, binnen jouw dagelijkse onderwijspraktijk. On-action ontdekken we samen in te zetten interventies die direct kunnen worden toegepast, waardoor je ook ervaart dat het werkt en wat maakt dat het werkt. Je ervaart de onbegrensde mogelijkheden van alternatieve, pedagogische interventies. De interventies hangen samen met de eerder beschreven thema’s.
Bijzonder in dit traject is dat ook het thuissysteem van kinderen kan worden meegenomen. Dit omdat het gezinssysteem speelt zelfs een belangrijke zo niet bepalende factor. Zicht op opvoeding en de achtergrond of het verhaal van kind helpt je om: systemen te doorzien, oordeelvrij te handelen en verantwoordelijkheden daar te laten waar ze horen.
—–
Startsessie/kennismaking
Vier sessies van een dagdeel
Nabespreking van Ongeveer 45 minuten
online volgen van het proces
Tijden en tempo bepaal jij (samen met de schoolleiding)
Vragen over dit traject?
Stel ze hieronder. Wil je direct een offerte aanvragen, geeft dat dan even aan bij onderwerp hieronder.
- Gegevens worden vertrouwelijk behandeld
- Je ontvangt geen ongewenste berichten
- Bellen/WhatsApp-bericht is vaak sneller: 06-14666083
